9 oktober 2015

De strijd

Op 9 oktober zal de eerste aflevering van de VARA-serie over de ontwikkeling van de sociaal democratie “De Strijd” worden uitgezonden. (nld 2, 21.07 uur)
Wie goed kijkt en luistert zal Mia Ebbelink tegenkomen in deze serie!

Onder eindredactie van Kees Driehuis en gepresenteerd door Gerdi Verbeet en Erik Dijkstra wordt een 10-delige serie voorbereid waarin alle aspecten van de ontwikkeling van de sociaal-democratie vanaf het einde van de 19e eeuw aan bod komen. De titels van de afzonderlijke afleveringen laten dat al zien: De Fabriek; De Staking; De Revolutie; De Ideale Arbeider; De Arbeidersomroep; De oorlog; Rood en Oranje; De Arbeidersvrouw; Drees en Den Uyl en De Nieuwe Arbeider.

Op http://destrijd.vara.nl kunt u nu al voorgenieten. Bijvoorbeeld in de rubriek “Mijn verhaal” waarin iedereen zijn eigen strijdbare herinneringen kan vertellen. In de “Rode Vlaggenroute” kunt u op een interactieve landkaart monumentale plekken bezoeken uit het strijdbare Nederlandse verleden.

Wilt u meer weten over het ontstaan van de serie, kijk dan op deze pagina:
npo geschiedenis

Waar ben je naar op zoek?