28 april 2016

Common Carnaval ontvangt op 1 mei de Willem Vliegenpenning

De PvdA bestaat 70 jaar. Dat wordt 1 mei gevierd. Het is op zulke bijzondere momenten dat de PvdA de Willem Vliegenpenning uitreikt. Deze erkenning geeft de PvdA aan mensen of verenigingen die zich –in de traditie van de sociaal democraat van het eerste uur Willem Vliegen- hebben onderscheiden met hun bijdrage aan een betere samenleving.

Ditmaal wil de PvdA aan Het Geluid en aan i Arts (en daarmee aan de vele betrokkenen) de Willem Vliegenpenning geven, omdat zij Common Carnaval mogelijk hebben gemaakt. Want wie kan het zich niet herinneren: Common Carnaval met Prins Ali. Een initiatief van vele Maastrichtenaren, verenigen en vele organisaties. Ons carnavalsfeest was dit jaar de plek voor om vele oude en nieuwe Maastrichtenaren te verenigen, inspireren en welkom te heten.

De PvdA heeft de vele mensen achter Common Carnaval gemaild en hun aangegeven waarom zij de Willem Vliegenpenning krijgen.

Jullie initiatief heeft vele mensen oprecht geraakt en geïnspireerd, het geeft uiting aan een nieuwe maatschappelijk betrokken tijdsgeest, is het resultaat van samenwerking tussen veel ‘oude’ en ‘nieuwe’ Maastrichtenaren, talloze verenigingen en organisaties en Common Carnaval vestigt op een feestelijke en positieve wijze , verbonden aan nota bene ons traditionele carnavalsfeest, de aandacht op die mensen die in Nederland een goede en welkome plek van leven, wonen en werken willen opbouwen. En dat kan op de eerste plaats door welkom te worden geheten. En dat deden jullie.

Zaterdag 1 mei vanaf 14.30 uur vindt de uitreiking plaats in de Zaal Koninklijke Harmonie Ster van Maastricht Bredestraat 19 te Maastricht.

Ferry van Westerhoven
Voorzitter PvdA Maastricht

Willem-Vliegenpenning

Waar ben je naar op zoek?