7 september 2016

Open brief over buitenzwembad Geusselt

De PvdA-fractie is zeer verbaasd dat het buitenbad van het Geusseltzwembad ondanks het goede weer op dinsdag 6 september jl. gesloten was. Dit leidde ertoe dat veel bewoners onverwacht niet gebruik konden maken van het buitenbad, terwijl zij daarvoor wel naar het zwembad kwamen. In een open brief roepen Hassan Es Sadki en Didier Jacobs het college op om op alle dagen met een goede weersverwachting het buitenbad te openen.

Lees hier de open brief:

Geacht college,

Gisteren was het een stralende zomerdag en dus trokken veel mensen naar het Geusseltbad om te genieten van het mooie weer.
Bij aankomst bleek het buitenbad echter gesloten te zijn met teleurgestelde bezoekers tot gevolg.
Wij begrijpen echter dat het buitenbad vandaag en in het weekend toch geopend zal zijn in verband met de goede weersverwachtingen.

Wij vragen ons af waarom
• het buitenbad sluit bij aanvang van de scholen ook als het weer nog goed genoeg is om buiten te zwemmen?
• het buitenbad nu alleen vandaag en in het weekend geopend wordt?
• het buitenbad niet gewoon iedere dag geopend is als de weersverwachting goed is?

De PvdA-fractie dringt erop aan om het buitenbad bij goed weer elke dag te openen. Het zou dus fijn zijn om dat morgen en overmorgen ook te doen.

met vriendelijke groet,
namens de PvdA-fractie Maastricht,
Didier Jacobs
Hassan Es Sadki

Waar ben je naar op zoek?