4 april 2017

Manon Fokke lijsttrekker PvdA Maastricht

De Algemene ledenvergadering heeft gisteravond, 3 april 2017, Manon Fokke bij acclamatie gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018.

De voorzitter van de kandidaatstellingscommissie prof. Joop van den Berg zei in de motivering van de keuze voor Manon: “Op de lijsttrekker en politiek leider ligt een grote verantwoordelijkheid, deze moet leiderschap tonen in een moeilijke periode voor de partij. De kandidaatstellingscommissie ziet in Manon Fokke degene die de capaciteiten heeft mensen te binden; zij heeft het vermogen vertrouwen te wekken én vast te houden

Manon Fokke (41 jaar) was tot 23 maart jl. lid van de Tweede Kamer. Zij had in september 2016 al aangegeven terug te willen keren naar de lokale politiek. Manon vindt dat het verschil pas echt wordt gemaakt dicht bij de burger en samen mét die burger. Haar hart ligt, zoals zij het zelf zegt, bij de lokale politiek en bij Maastricht.
Het bestuur van PvdA Maastricht is verheugd dat Manon, die de afgelopen jaren veelvuldig en succesvol Maastrichtse en Limburgse onderwerpen heeft aangekaart in Den Haag – zoals het behoud van de rechtbank voor Maastricht en de sluiting van Tihange – haar schat aan kennis en ervaring wederom in gaat zetten voor de mensen in onze stad.

Ferry van Westerhoven, voorzitter van de PvdA-afdeling Maastricht, zei: “Manon is een politicus die uitstraalt dat de politiek er voor de mensen is en niet andersom. Zij heeft al eerder in Maastricht laten zien samen te kunnen werken en resultaten te kunnen boeken voor de mensen. Manon is een harde werker en door haar jaren in Den Haag zal ze alleen maar nog beter beslagen ten ijs komen. Ze is gedegen en vasthoudend als het moet. En voor onze keuze is vooral belangrijk dat Manon benaderbaar is voor iedereen.