22 april 2017

1 mei: Dag van de Arbeid

Als vanouds organiseert PvdA Maastricht activiteiten rondom 1 mei, de Dag van de Arbeid. Dit jaar is er niet alleen een 1 mei viering, maar wordt er de dag voorafgaand een Avond van de Arbeid georganiseerd. Voor beide activiteiten bent u van harte uitgenodigd

zondag 30 april – Avond van de Arbeid
“I, Daniel Blake”

Tijdens deze avond tonen wij de film “I, Daniel Blake” van Ken Loach. De film laat op zeer aanschouwelijke en directe wijze zien hoe mensen verstrikt raken in het systeem (sociale dienst) dat hen juist hoort te helpen. Niet voor niets heeft de film in 2016 de Gouden Palm gewonnen.

Fractievoorzitter Frans Bastiaens zal de film inleiden. Hij gaat in op de praktijk van vandaag de dag in de schuldhulpverlening in Maastricht.

Wij vragen een kleine bijdrage van €3,50 als tegemoetkoming in de kosten. De tickets zijn te koop aan de kassa van Lumière.
Na de film is er de gelegenheid om na te praten aan de bar.
De Avond van de Arbeid start om 19:00 uur bij Lumière Cinema, Bassin 88.

maandag 1 mei – Dag van de Arbeid

Traditioneel start de 1 mei viering in Maastricht met een bezoek aan het kerkhof aan de Tongerseweg te Maastricht. Een bijzonder moment elk jaar om bij de sociaal-democratische founding fathers stil te staan. Rode rozen worden op de graven gelegd. Op de terugweg richting de stad wordt nog een korte toespraak gehouden bij het beeld van Willem Vliegen op het Brandenburgerplein.

Daarna wordt in café De Poort de 1 mei viering gestart. Met ´levende muziek´ zal een gezellige avond worden gehouden. Uiteraard zullen wij kort stil staan bij de uitdagingen voor de sociaal-democratie in de komende jaren. Neem uw familie, vrienden, kennissen van andere (linkse) partijen gerust mee, zij zullen het zeker een mooie avond vinden.

Om 18.45 uur verzamelen bij de ingang van het kerkhof aan de Tongerseweg 292. 19.45 uur op het Brandenburgerplein (hoek Vliegenstraat – Hertogsingel.

De feestelijke bijeenkomst begint om 20.00 uur bij Café de Poort, Oude Tweebergenpoort 8 B, 6211 TD Maastricht. Hoek Kommel/Grote Gracht/Brusselsestraat (50 meter van Vrijthof).

Waar ben je naar op zoek?