5 september 2018

Afspraak is afspraak – dodenherdenking terug naar Koningsplein

Vanwege de bouw van de tunnel moest de jaarlijkse dodenherdenking tijdelijk verplaatst worden naar het Herdenkingsplein. Afgesproken werd dat zodra de tunnel werd gereed was en de Groene Loper een feit de dodenherdenking terug zou gaan naar de oude plek. Nu puntje bij paaltje komt besluiten partijen eenzijdig dit niet te doen en hiermee gemaakte afspraken niet te respecteren.
Een gemiste kans! Dit blijkt ook uit het burgerpanel waarin een ruime meerderheid heeft gepleit voor terugkeer naar de oude plek, bij het monument.

De Partij van de Arbeid zal in de raadsvergadering van aanstaande dinsdag een motie indienen met het pleidooi om dit besluit terug te laten draaien. De motie wordt mede ingediend door oppositiepartijen LPM, PVV, PVM, 50plus en M:OED.

Anita van Ham: “Het is te betreuren dat over de plaats van de dodenherdenking nu zo’n ophef dreigt te ontstaan. Het zou partijen sieren om dit niet verder te laten escaleren en recht te doen aan gemaakte afspraken.”

Lees hier de motie: PvdA Motie Dodenherdenking naar Koningsplein

Foto op deze pagina komt van de website mestreech.eu/kunst

———————–

Waar ben je naar op zoek?