Doe mee! Stel je kandidaat voor de gemeenteraad

31 augustus 2021

In maart 2022 wordt de nieuwe gemeenteraad gekozen. PvdA Maastricht zal onder aanvoering van lijsttrekker Manon Fokke met een initiatiefrijk en enthousiast team meedoen aan die raadsverkiezingen.

We zoeken doeners én denkers: wij zoeken mensen met een mening en een ❤️ voor de stad.

Wij zoeken geen makke schapen, maar raadsleden met passie voor Maastricht.

We zijn kortom op zoek naar betrokken bewoners van onze stad met een sociaal hart, die weten wat er speelt in hun buurt en wijk en die hun kennis en ervaring willen inzetten in de lokale politiek. Als raadslid, als burgerlid of als fractieondersteuner. PvdA Maastricht is ook op zoek naar mensen die hun steun en vertrouwen willen uitspreken in de sociaal democratie door op de lijst te gaan staan. Iedere ambassadeur in de stad is hard nodig in een politiek landschap dat steeds verder versnippert. Als we groot willen worden, zullen we daar samen de schouders onder moeten zetten. Samen laten zien dan het anders kan in onze stad, dat het roer om moet en dat het de hoogste tijd is dat burgerparticipatie weer hoog op de agenda komt te staan. Met elkaar en voor elkaar.

PvdA Maastricht wil samen met de mensen in de wijken en buurten dus samen met u aan onze stad bouwen. Wij willen een stad die er is voor iedereen waarin de PvdA de vragen die de komende vier, acht en tien of dertig jaar op Maastricht af zullen komen van een antwoord kan voorzien waaruit onze kernwaarden solidariteit, een rechtvaardige verdeling van werk, inkomen en kansen spreken.

De PvdA is dus op zoek naar mensen die meedoen, die samen verder willen bouwen aan Maastricht.

Ben je geïnteresseerd in een stem voor de stad, meld je dan zo snel mogelijk aan.

De kandidaatstellingscommissie voert gesprekken met kandidaten op zaterdag 16 oktober. Meld je dus in ieder geval vóór 15 oktober 2021 bij de secretaris van PvdA Maastricht ([email protected] of per post: Heugemerweg 14, 6221 GJ Maastricht).

Je motivatiebrief en CV worden dan doorgestuurd naar de kandidaatstellingscommissie die de selectiegesprekken zal voeren en een lijst zal voorstellen.

Ken je in jouw omgeving, op het werk of bij de vereniging waar jij actief bent mensen die geknipt zijn voor het raadswerk, fractieondersteuning of die een sociaal boegbeeld zijn in hun wijk, buurt of vereniging? Spreek ze aan en breng ze onder de aandacht van het bestuur van PvdA Maastricht.