16 februari 2018

Europese actiedag tegen uitzettingen naar Afghanistan

Op zondag 18 februari vinden er door heel Europa demonstraties plaats tegen het uitzetten van vluchtelingen naar Afghanistan. Ook in Maastricht vindt er daarom een demonstratie plaats, en de PvdA doet weer mee! We zijn al twee keer eerder de straat op gegaan om te protesteren tegen uitzettingen naar het onveilige en door oorlog verscheurde Afghanistan, maar helaas weigert de Nederlandse regering nog steeds om hiermee te stoppen. Omdat de veiligheidssituatie in Afghanistan de afgelopen weken na een aantal bloedige aanslagen aanzienlijk verslechterd is, is het nu belangrijker dan ooit om druk te blijven zetten op onze regering!

Wij gaan door tot Haroon Rezaie en zijn familie en alle andere Afghanen in dezelfde situatie zeker zijn dat ze niet worden teruggestuurd naar Afghanistan!

De demonstratie begint op het Vrijthof om 14:00 uur en zal de vorm hebben van een stille tocht, om zo een stem te geven aan de Afghaanse Maastrichtenaren die geen stem hebben. Kom ook in actie en loop zondag met ons mee!

Meld je hier aan voor het facebook-evenement: https://www.facebook.com/events/324223811403346/

Waar ben je naar op zoek?