16 juni 2021

Jij een boek, zij een boek!

In het voorjaar van 2020 organiseerde de fractie PvdA Maastricht een inzamelactie voor laptops, tablets en computerspullen om te doneren voor kinderen die vanwege de lockdown niet naar school konden, maar thuis niet de spullen hadden om mee te doen aan het thuis-onderwijs.

Deze maand organiseert de fractie opnieuw een actie: samen met Boekhandel Dominicanen en Stichting JUUPU sluit zij zich aan bij de landelijke actie ‘Geef een prentenboek cadeau’.

Doe je mee? Jij een boek, zij een boek! Vanaf vrijdag 18 juni kun je bij Boekhandel Dominicanen voor €2,50 een exemplaar van het prentenboek ‘Max en de Maximonsters’ kopen en ter plekke doneren aan de actie. Stichting JUUPU zal zorgen dat alle gedoneerde boeken terecht komen bij kinderen in gezinnen waar het kopen of krijgen van een (prenten)boek helaas niet vanzelfsprekend is. Als fractie hopen we natuurlijk zoveel mogelijk boeken te kunnen geven aan deze kinderen!

Mocht je niet in de gelegenheid zijn naar Boekhandel Dominicanen te gaan (of zelf al véél te veel boeken hebben…) dan is er ook de mogelijkheid om een financiële donatie te doen door een bedrag over te maken naar NL04 RABO 0349 6949 74 t.n.v. Stichting JUUPU o.v.v. ‘Boekenactie’. Met het totaalbedrag zullen we bij Boekhandel Dominicanen (prenten)boeken aanschaffen om deze in de zomer aan de gezinnen die JUUPU bereikt te kunnen geven.

PvdA raadslid Maren Slangen: “Met deze actie willen we niet alleen in praktische zin iets betekenen voor kinderen, maar ook aandacht vragen voor het belang van het lezen en ontdekken van boeken op jonge leeftijd. Helaas is het niet voor ieder kind in Maastricht vanzelfsprekend dat er thuis (prenten)boeken zijn of bijvoorbeeld een abonnement op de bibliotheek. Als PvdA fractie vinden we het belangrijk dat álle kinderen kunnen opgroeien tussen de boeken. Met deze bijzondere samenwerking met Boekhandel Dominicanen en Stichting JUUPU hopen we daar een steentje aan bij te kunnen dragen!

Vragen of opmerkingen of wil je wat meer weten over deze actie? Je kunt contact opnemen met Maren via 06-21131847 of [email protected]