Lilianne Ploumen 16 juli in Boekhandel Dominicanen

12 juli 2021

Op vrijdag 16 juli brengt Lilianne Ploumen een bezoek aan Limburg. Lilianne zal meerdere gemeenten in Limburg bezoeken en is vanaf 15:30 uur aanwezig in de Boekhandel Dominicanen in Maastricht. In de boekhandel gaan we onder leiding van Jacques Costongs in gesprek met Lilianne over haar boek “De deur naar de macht”. Lilianne zal vertellen over haar boek en de politiek in Den Haag, daarnaast is er de mogelijkheid om vragen te stellen.

Daarnaast zal er in de boekhandel bijzondere aandacht zijn voor de kinderboekenactie “Jij een boek, zij een boek” van de PvdA Maastricht, Boekhandel Dominicanen en Juupu (https://maastricht.pvda.nl/nieuws/jij-een-boek-zij-een-boek/). Deze kinderboekenactie is een mooi voorbeeld van hoe je op lokaal niveau concreet samen kunt werken op het gebied van het bestrijden van kinderarmoede. De initiatiefnemers vertellen Lilianne graag meer over de boekenactie. De PvdA Maastricht is ook zeer verheugd met het recente initiatiefwetsvoorstel van PvdA en CU over het bestrijden van kinderarmoede, want lokaal en landelijk zullen echt de handen ineen moeten slaan als het gaat om het aanpakken van kinderarmoede.

Aan het eind van de middag gaan we samen met Lilianne naar de Cellebroederskapel in Maastricht. Hier zullen we samen met Lilianne het licht gaan halen, dat we vervolgens naar de Onze Lieve Vrouw “Sterre der zee” zullen brengen (https://www.coronainmaastricht.nl/het-stille-licht-in-maastricht/).

Programma:
15:30 – 16:30 uur: In gesprek met Lilianne Ploumen over haar boek “De deur naar de macht”
16:30 – 16:45 uur: Overdracht van de boeken in het kader van de actie “Jij een boek, zij een boek”
17:00 – 17:30 uur: We brengen het licht van de Cellebroederskapel naar de Onze Lieve Vrouwe.