Manon Fokke benoemd tot wethouder

14 juni 2022

Tijdens de gemeenteraadsvergadering van 14 juni 2022 is Manon Fokke door de raad benoemd tot wethouder. Zij treedt toe tot het college dat behalve de PvdA bestaat uit Seniorenpartij Maastricht, D66, CDA, PVM, VVD en Volt.
De zeven partijen handelen onder de vlag van het coalitieakkoord “Maastricht, stad van verbondenheid“.

Manon Fokke heeft in het college de portefeuilles financiën, bedrijfsvoering (m.u.v. P&O), burgerparticipatie en lobby. Zij zal bovendien optreden als stadsdeelwethouder voor Maastricht West en is 4de loco-burgemeester.

PvdA fractievoorzitter Maren Slangen in haar introductiespeech in de raad: “De fractie is meer dan trots om Manon Fokke voor te dragen als wethouder. Manon die we allemaal kennen als iemand die staat voor het eerlijke verhaal, als iemand die het belangrijk vindt om de burger mee te nemen in dat verhaal en als iemand die verbinding zoekt met iedereen. De fractie kijkt uit naar de samenwerking met Manon als wethouder in het college en we weten dat zij geen nee zal zeggen om nee te zeggen, maar constructief en kritisch met raadsleden en burgerleden in gesprek zal gaan.

vlnr: Alex Meij (PVM) Niels Peeters (CDA), Johan Pas (D66), Anita Bastiaans (Volt),
Frans Bastiaens (SPM), Manon Fokke (PvdA) en John Aarts (VVD) – foto: Josje Godwin-Wehrens

===================