Door Antoine van Lune op 26 januari 2017

Rode Bank actie tegen verschraling van culturele instellingen

Aanstaande zaterdag – 28 januari – staat de PvdA Maastricht met de welbekende Rode Bank van 14:00 uur tot 16:00 uur bij Centre Ceramique om in gesprek te gaan met burgers over de toekomst van de bibliotheek, Kumulus en het Natuurhistorisch museum.

Hiermee loopt de PvdA-fractie vooruit op de stadsronde die op verzoek van de gehele oppositie georganiseerd zal worden om in gesprek te gaan met burgers. De PvdA-fractie maakt zich immers erg zorgen over de voorgenomen plannen voor de drie cultuurinstellingen. Het college van burgemeester en wethouders wil de boekencollectie halveren, het cursusaanbod van Kumulus inperken en het Natuurhistorisch museum en Kumulus laten verhuizen naar Centre Ceramique. Volgens de PvdA-fractie zijn de plannen ondoordacht en te rigoureus

Steun deze actie door even bij ons langs te komen op Plein 1992 en uw mening te geven of vragen te stellen!

Wij rekenen op uw komst!

Namens de PvdA-fractie,
Antoine van Lune

Antoine is voorzitter van de programmacommissie GR2022. Antoine  is bestuurslid van het Roze Netwerk van de PvdA 2016 – 2018 Raadslid Portefeuille: Wonen, Stadsontwikkeling, Studenten, Cultuur en Financiën. 2014 – 2016 Burger niet-raadslid Commissie Stadsontwikkeling Commissie Algemene Zaken en Middelen Periode 2012-2014 Raadslid Lid van de raadscommissie Stadsontwikkeling Lid van de raadscommissie Algemene Zaken en