Tongerseweg heeft lang genoeg gewacht: nú oplossing voor korte termijn

Door Anita van Ham op 20 december 2017

In de zoveelste vergadering dit jaar op 12 december jl. over de verkeerssituatie in Maastricht West werd door coalitiepartijen Senioren Partij Maastricht, D66, VVD en GroenLinks aangestuurd op nóg meer onderzoek en nóg langer wachten. Zij hebben geen boodschap aan de aanhoudende noodkreten van de bewoners van de Tongerseweg en aangrenzende straten. Nóg meer onderzoek en nóg meer uitstel: dat noemen wij gewoon de hete aardappel doorschuiven tot na de verkiezingen. Dat is geen verantwoordelijkheid nemen.

De fractie van de Partij van de Arbeid Maastricht is het voortdurend maar uitstellen van een concreet voorstel dat de nijpende situatie definitief oplost of in ieder geval de stroom vrachtverkeer vermindert meer dan zat. Zo neem je niet je verantwoordelijkheid als stadsbestuur en zo laat je de burgers van je eigen stad in de kou staan.

Daarom zal de PvdA Maastricht in januari dit onderwerp opnieuw op de agenda zetten, met een motie die vraagt om een snelle oplossing voor het terugdringen van het vrachtverkeer. Als het aan ons ligt een vrachtverbod!

Anita van Ham

Anita van Ham is raadslid  Zij is lid van de agendacommissie van de gemeenteraad en voorzitter van het Domein Algemene Zaken. Anita was samen met Manon Fokke coördinator van de gemeenteraadsverkiezingscampagne van PvdA Maastricht in 2022. Lees de verkiezingsflyer GR2022 van Anita door op de foto te klikken.

Meer over Anita van Ham