De PvdA Maastricht wil meer weten over de inhuur van externen en de kosten van advies van de gemeente.. Als je zoveel moet bezuinigen als onze stad, mag je immers ook wel heel kritisch naar je eigen organisatie kijken.
Naar aanleiding van de discussie van maandag 24 augustus jl. in het kader van de prebegroting wil de PvdA graag voor de raadsvergadering van dinsdag 1 september a.s. daarom een overzicht van de volgende zaken:
1) Overzicht ontwikkeling in fte’s van het personeelsbestand van 2009 tot 2020 (exclusief externe inhuur);
2) Overzicht verdeling personeel (exclusief externe inhuur) over de verschillende gebieden/domeinen (sociaal, fysiek etc);
3) Overzicht van de leeftijdsopbouw van ons personeelsbestand;
4) Overzicht van de ontwikkelingen van de externe inhuur over de periode 2010 tot en met 2020, in percentages en in geld;
5) Overzicht verdeling externe inhuur over de verschillende gebieden/domeinen;
6) Hoeveel mensen zijn als stagiair of trainee aan de gemeente verbonden op jaarbasis?
7) Overzicht kosten advocatenkantoren en andere adviezen van externen over de periode 2014 tot en met 2019;
8) Hoe vaak is het middel “vacaturestop” in 2019 en 2020 ingezet om de kosten te beheersen? Over welke domeinen hebben we het dan?
9) Wat is het verloop van het ziekteverzuim in de organisatie tussen 2015 en nu? En wat doet u daar aan?
10) Het ministerie (Inspectie SZW) heeft eerder onderzoek gedaan naar de arbeidsomstandigheden in Maastricht. Zijn alle onderzoeken op dat gebied inmiddels afgerond? Zo ja, wat waren de conclusies? Wat doet u met de conclusies? Kunnen we deze rapporten ontvangen?
11) Hoe staat het met de zaak die nav de spionage affaire speelt bij de Autoriteit Persoonsgegevens? Is deze afgerond? Zo nee, waarom niet?