Op donderdag 16 januari bezocht PvdA-Maastricht de inloopavond over de verkeerscirculatie rond Station Maastricht. Allerlei varianten en scenario’s over o.a. spoorwegovergang Duitse Poort, Meerssenerweg, kruising Wilhelminasingel-Stationsstraat passeerden de revue. In al deze scenario’s viel helaas op dat – wat er ook aan opties gekozen wordt – de Groene Loper verandert in De Groen Rijder.
Belinda Bakkes en Anita van Ham stellen daarom de volgende vragen aan het college.
- Welke status heeft de Groene Loper in het gemeentelijke verkeerscirculatieplan?
- Wat is het aantal vervoersbewegingen per etmaal dat volgens u bij deze status hoort?
- Wat was in 2019 en 2018 het aantal vervoersbewegingen per etmaal op de Groene Loper?
- Bent u van mening dat een toename van verkeer op de Groene Loper mogelijk moet zijn? Zo ja, waarom en in welke mate?
- Klopt het dat bij het ontwikkelen van de Groene Loper met de buurt is afgesproken dat er maar maximaal 10000 verkeersbewegingen per dag zullen plaatsvinden?
- Wordt het niet een keer weer tijd voor een grondige studie naar verkeersbewegingen in Maastricht i.p.v. de gebiedsgerichte voorstellen die u telkens doet?
————————-