Nieuwsbrief PvdA Maastricht – editie februari 2024

21 februari 2024

De PvdA Maastricht bezoekt Borgharen/Itteren op zaterdag 24 februari

Maandelijks gaat de PvdA Maastricht op buurtbezoek om te kijken wat er allemaal gebeurt in de Maastrichtse wijken. Komende zaterdag gaat de PvdA Maastricht op bezoek in Borgharen/Itteren. We verzamelen om 10.00 uur voor gemeenschapshuis Aw Sjaol (Kapelaanstraat 71, Itteren) en sluiten tussen 12.30 en 13.00 af bij Kasteel Borgharen (Kasteelstraat 6, Borgharen). Aanmelden kan via: [email protected].

Ook reiken we deze maand weer de Taart van de Maand uit aan een inwoner of een organisatie die zich inzet voor de buurt.

PvdA Maastricht stemt in met aankoop Tregaterrein

Het was voor de PvdA Maastricht een historische vergadering op 30 januari j.l.. Na jaren van strijd samen met de bewoners van Limmel kreeg het dossier Limmel aan de Maas ineens een vervolg waar niemand van had kunnen dromen. De eigenaar van het terrein wilde het terrein aan de gemeente verkopen. De PvdA is zich natuurlijk bewust van het feit dat de vorige eigenaar een forse winst maakt op het terrein, maar het niet kopen van zo’n strategisch gebied zou een grote misser zijn geweest. De PvdA is dan ook blij dat met uitzondering van GroenLinks, M;OED en Forum voor Democratie iedereen instemde met deze aankoop. Het biedt de mogelijkheid om vol in te zetten op de gedroomde woningbouw in dit gebied met regie in hand van de gemeente.

Onze woordvoerder Anita van Ham: “Na hard knokken van buurt en politiek is Limmel aan de Maas niet langer een droom, maar wordt woningbouw op dit terrein werkelijkheid. Een grote chapeau voor iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.”

Op de raadsagenda van februari en maart

Wil je weten waar de gemeenteraad van Maastricht over vergadert? Meer info is te vinden op: https://maastricht.parlaeus.nl/app/. Daarnaast is iedereen ook altijd welkom om een fractievergadering bij te wonen. Meer info via [email protected]

Nieuw burgerlid: Thomas Elliot stelt zich voor

Tijdens de raadsvergadering van 19 december j.l. werd Thomas Elliot geïnstalleerd als burgerlid. Hieronder stelt Thomas zich kort voort:

Mijn naam is Thomas Elliott, ik ben 27, geboren in Rotterdam en woon nu met heel veel plezier al zes maanden in Maastricht. Als kind heb ik voornamelijk in de Verenigde Staten gewoond, met name in North Carolina. Naast mijn baan als Trainee bij de provincie Limburg ben ik actief geworden in eerste instantie om de fractie te ondersteunen in samen Maastricht een socialere, mooiere, en inclusievere stad te maken. Daarnaast wil ik mijn ervaringen bij de Wiardi Beckman Stichting, het wetenschappelijk bureau voor de sociaaldemocratie, naast de lokale politiek leggen om een nog scherper beeld te krijgen van politiek Nederland.

Op dit moment doe ik mee aan de domeinen Economie & Cultuur, en Sociaal, en zal de komende weken specifieke portefeuilles oppakken in samenwerking met de fractie! Ik heb er ontzettend veel zin in.

Vacature burgerlid

Mocht je na het lezen van deze introductie van Thomas ook zin hebben gekregen om je in te zetten voor een sterker en socialer Maastricht mail dan [email protected] en wie weet zien we je dan binnenkort bij de fractievergadering.

Ledenbijeenkomst op het stadhuis

Op 1 februari j.l. organiseerde de PvdA Maastricht een ledenbijeenkomst op het stadhuis van Maastricht. Joes Minus verzorgde de rondleiding en nam ons in sneltreinvaart mee door de geschiedenis van het stadhuis. Het was daarnaast ook een mooie gelegenheid om nader kennis met elkaar te maken en weer bij te praten. We sloten de bijeenkomst af met een borrel in Jour de Fête.