Recent zijn nieuwe parkeerautomaten in bedrijf genomen. Er kan nu niet direct worden vastgesteld dat die nieuwe automaten uitblinken in inzichtelijkheid. De PvdA ontvangt hier veel reacties op. Hoe de parkeerautomaten werken is voor veel mensen onduidelijk. De gemeente zet nu zgn. parkeercoaches in. We lopen achter de feiten en onnodige irritatie aan!
De vraag dringt zich op of de gemeente bij de aanbesteding van deze apparaten niet had moeten kiezen voor gebruikersvriendelijkere apparaten.
De PvdA heeft hierover de volgende vragen aan het college:
1. Wat was exact de aanleiding om parkeercoaches in te schakelen?
2. Was gebruikersvriendelijkheid een onderdeel bij de aanbesteding?
3. Is er een inschatting dat er door (onbekendheid met) de nieuwe automaten meer boetes worden uitgeschreven? Zo ja, hoe gaat u hiermee om?
4. Hoeveel kost het inschakelen van de parkeercoaches?
Naast de nieuwe automaten is er ook nog de gebruikersonvriendelijke situatie met de oude parkeer-automaten in de buitenwijken. Mensen kunnen hier enkel nog met muntgeld betalen.
5. Heeft deze situatie geleid tot een toename van het aantal parkeerboetes in de buitenwijken? Zo ja, bent u bereid daar coulant mee om te gaan?