Lintje voor Manon Fokke

25 april 2023

Tijdens de raadsvergadering van 25 april 2023 kreeg Manon Fokke de versierselen behorend bij het Lid in de orde van Oranje-Nassau opgespeld door burgemeester Annemarie Penn-Te Strake.
Het lintje krijgt Manon voor haar jarenlange inzet als volksvertegenwoordiger.

Manon Fokke was tussen 2006 en 2022 met tussenpozen raadslid. Zij diende ook een termijn in de Tweede Kamer. Tegenwoordig is ze namens PvdA Maastricht wethouder.

Je bent een smaakmaker in de Maastrichtse politiek”, sprak burgemeester Annemarie Penn-te Strake bij de uitreiking van het lintje. „Je bent een stevig debater met overtuigingskracht, je weet mensen te enthousiasmeren en bent een ware bouwer.

Tijdens dezelfde raadsvergadering werden ook Kitty Nuyts (Liberale Partij Maastricht) en John Steijns (Seniorenpartij Maastricht) in het zonnetje gezet. Zij zijn allebei al 25 jaar lid van de gemeenteraad. Volksvertegenwoordigers worden standaard koninklijk onderscheiden, maar krijgen hun lintje pas na afloop van hun zittingsperiode. Om die reden werden Nuyts en Steins door de burgemeester met een bos bloemen verblijd. Een lintje krijgen ze als ze raadslid-af zijn.