Poll tijdens Rode Bank: wel of geen milieuzone?

30 januari 2018

Komende zaterdag 3 februari staat de Rode Bank van de Partij van de Arbeid weer in de buurt. Dit keer bij winkelcentrum De Beente in Heugem. Het is de uitgesproken gelegenheid om met de PvdA in gesprek te gaan over onderwerpen die in de buurt spelen of extra aandacht mogen krijgen. Zo wordt er zaterdag onder andere gevraagd naar uw mening over milieuzones.

Dit naar aanleiding van het afgelopen week gepresenteerde plan van GroenLinks wethouder Krabbendam om een milieuzone in het centrum van Maastricht in te voeren. Hij wil hierover met de gemeenteraad in gesprek. Wij willen echter graag de mening van de burger op dit onderwerp horen. Is de milieuzone een goed plan of niet? Wat zijn de voordelen? Is het te handhaven? Moet er in meer wijken van Maastricht een milieuzone worden ingevoerd? Een andere vraag die nog niet beantwoord is, is de vraag of het juridisch mag. Is het een haalbaar plan of slechts verkiezingsretoriek? Immers, datzelfde stadsbestuur heeft op 16 januari j.l. andere maatregelen voor verbetering van de luchtkwaliteit (het verbod van vrachtverkeer in Maastricht West) weggestemd.

Van 10 tot 12 uur kunt u hierover met de PvdA in gesprek bij Winkelcentrum De Beente, daarnaast kunt u op onze facebookpagina stemmen in de poll.
Ook kunt u natuurlijk van de gelegenheid gebruik maken om met ons in gesprek gaan over allerlei andere zaken die in de stad spelen. Wat gaat goed, wat kan beter? Maastricht maken we immers samen!