PvdA in de Buurt – Mariaberg & Biesland

19 februari 2019

Zaterdag 23 februari 2019 gaat de fractie van PvdA Maastricht de buurt in. We doen dit samen met onze Maastrichtse kandidaten voor de Provinciale Statenverkiezingen Lianne Schuuring (nr. 4) en Henri Borgignons (nr. 10).

We staan ’s ochtends bij supermarkt Jan Linders aan de Tongerseweg om met u te spreken over wat u bezighoudt in onze stad.

Wij willen graag van u ook meer weten over de volgende thema’s:

1. Fijn wonen voor iedere portemonnee:
De PvdA vindt dat iedereen toegang moet hebben tot een fatsoenlijke woning. Dit betekent dat we meer moeten investeren in betaalbare woningen, of je nu huurt of koopt. In Mariaberg worden de komende jaren nieuwe woningen gebouwd. De PvdA vindt het belangrijk dat de nieuwe woningen betaalbaar zijn én blijven voor de huidige bewoners van de wijk.

2. Zorg en welzijn in de buurt:
Voor de PvdA telt elke Maastrichtenaar mee, ook als je in armoede leeft of schulden hebt. Iedereen moet in de eigen buurt de zorg en ondersteuning krijgen die hij of zij nodigt heeft; het aanvragen van deze hulp moet eenvoudig zijn, bij een loket in de buurt.

3. Een frisse wijk: schone lucht voor iedereen
De luchtkwaliteit in Maastricht moet stukken beter. De PvdA wil dat kinderen buiten kunnen spelen in schóne lucht. Daarom pleiten wij bijvoorbeeld voor een verbod op vervuilend vrachtverkeer in Maastricht-West. Vrachtwagens die niet in Maastricht hoeven te zijn moeten gewoon door de A2-tunnel rijden op weg naar hun bestemming. Hiermee krijgen buurten weer lucht!

4. Het hart terug in de buurt!
Inwoners weten zelf heel goed wat nodig is in hun omgeving: de PvdA vertrouwt burgers die verantwoordelijkheid toe en laat zich juist graag adviseren door de buurten. De gemeente moet beter luisteren en kijken naar wat er in de buurt speelt. Daar waar nodig moet de gemeente de buurt ondersteunen; een wethouder voor elk stadsdeel zou hierin de spin in het web kunnen zijn!