PvdA vraagt duidelijkheid over uitvoering de Maastrichtse Inclusieagenda 2019-2022

21 augustus 2019

Eind juni heeft het college de Maastrichtse Inclusie Agenda 2019-2022 vastgesteld. Daarin worden de ambities en concrete speerpunten uiteen gezet. Het college heeft voor de totstandkoming van deze agenda met verschillende organisaties gesproken en samengewerkt.
De PvdA leest in uw raadsinformatiebrief van 2 juli jl. dat het college kiest voor een brede aanpak en dat het college een inclusieve samenleving nastreeft waarin mensen met een beperking écht mee kunnen en mogen doen.

Lees hier de Maastrichtse Inclusieagenda 2019-2022

Maren Slangen en Manon Fokke hebben naar aanleiding van deze publicatie de volgende vragen gesteld:

1. Het college heeft deze agenda vastgesteld. Op welke manier gaat u de gemeenteraad betrekken bij deze agenda en de uitvoering ervan?
  2. Hoe worden de speerpunten uit deze agenda onderdeel van het gemeentelijk beleid en (bijvoorbeeld) van raadsvoorstellen?
  3. U geeft aan dat Stichting Samen Onbeperkt en Maastricht voor Iedereen betrokken zijn geweest bij de totstandkoming van de agenda en dat er ook veel aandacht is voor de resultaten van de Seniorenmonitor. Bent u ook met andere partijen in gesprek over uw ambities en hoe deze in concreet beleid kunnen landen?
  4. Hoe bent u van plan deze speerpunten en de uitvoering ervan te evalueren? Heeft u een (SMART) methode om te meten of de agenda haar doelen bereikt?
  5. Hoe worden de inwoners van Maastricht en alle andere relevante partners betrokken bij de uitvoering en ontwikkeling van deze agenda?