Wanneer krijgt De Heeg nu eindelijk haar vernieuwde Winkelcentrum?

13 juli 2020

De PvdA is van mening dat de sfeer en veiligheid in Winkelcentrum De Heeg verbeterd moet worden. De leegstaande vierkante meters dienen een andere aanblik te krijgen. Denk aan beschilderde ramen of pop-up stores. Wat in ieder geval duidelijk is, is dat het maken van plannen veel te lang duurt. De verslechterde economische omstandigheden mogen geen reden zijn de plannen in het najaar opnieuw uit te stellen.

PvdA en de Seniorenpartij namen kennis van de Raadsinformatiebrief van 10 juli j.l. over de voortgang van het Centrumplan De Heeg.
Naar aanleiding stellen Henri Borgignons (PvdA) en Samantha Lejeune (SPM) gezamenlijk vragen aan het college en doen we enkele voorstellen. De aanblik en sfeer in het winkelcentrum is immers triest en zorgt voor een onveilig gevoel.

1. Bent u met ons eens dat de sfeer in het winkelcentrum in de tussenliggende periode verbeterd dient te worden?

2. Zou het college aan de eigenaar willen meegeven om de leegstaande panden in het winkelcentrum een aantrekkelijke aanblik te gaan geven. De donkere plekken rond de voormalige Aldi, keurslager en drogist een lichtplan te realiseren, om de sfeer te verbeteren.

3. Is het college het met ons eens dat de leegstaande m2-ers ook ingevuld kunnen worden met pop-up-stores?

4. Bent u het met ons eens dat het veiligheidsgevoel in het winkelcentrum ook in de avonduren dient verbeterd te worden. Wat gaat het college hieraan doen?

De PvdA en SPM zijn van mening dat de vorderingen veel te langzaam gaan. De bewoners van De Heeg hebben behoefte aan een compleet winkelcentrum.

5. Op welke wijze gaat het college ervoor zorgen dat er een duidelijke meetbare tijdlijn komt zodat De Heeg haar nieuwe winkelcentrum krijgt waar het behoefte aan heeft.

6. Zijn er concrete gesprekken met mogelijke retailers die zich willen vestigen in het vernieuwde winkelcentrum?

7. Is er een plan wat inspeelt op de verslechterende economische omstandigheden als gevolgen van de corona-crisis, zodat het voor retailers toch aantrekkelijk is om juist nu in te stappen in het vernieuwde winkelcentrum?